Pierwsi klienci testują nowy system bankowości internetowej ING

ING Bank Śląski rozpoczął pilotaż nowego systemu bankowości internetowej i mobilnej – Moje ING. System został przygotowany w oparciu o badania oraz opinie klientów. Moje ING wprowadza proste, intuicyjne i mobilne rozwiązania wspierające zarządzanie codziennymi finansami. Udostępnienie systemu szerokiej grupie klientów jest planowane jeszcze w tym roku.

Budowa nowego systemu bankowości internetowej ING jest częścią strategii podnoszenia jakości obsługi klientów banku. W centrum nowego systemu zostały postawione potrzeby klientów – od początku projektu bank prowadzi szczegółowe badania użyteczności systemu z użytkownikami w różnym wieku i o odmiennych doświadczeniach.

Łącznie przeprowadziliśmy już ponad 500 godzin badań. Wszystkie zastosowane w systemie rozwiązania zostały poddane ocenie klientów, zarówno w zakresie wyglądu, nawigacji, jak i użytego słownictwa. Co ważne, system będzie się zmieniał zgodnie z kolejnymi sugestiami klientów – stałym elementem Mojego ING jest moduł pozwalający przekazywać do banku opinię na jego temat -  powiedział Przemysław Furlepa, dyrektor Pionu Bankowości Detalicznej w ING Banku Śląskim.

Inspiracją przy budowie Mojego ING był dzisiejszy styl życia konsumentów, którzy oczekują łatwych i prostych rozwiązań, dostępnych w każdym miejscu i o każdej porze. Prace nad nowym systemem wsparł zespół doświadczonych zewnętrznych ekspertów z obszarów m.in. user experience, architektury informacji oraz projektowania graficznego. Ich celem było stworzenie interfejsu i nawigacji, które będą maksymalnie proste, intuicyjne i zrozumiałe dla klientów. Z badań wynika, że np. sprawdzenie stanu konta zajmuje użytkownikom średnio 1/3 czasu mniej niż w poprzednim systemie.

Moje ING zostało zbudowane od podstaw w technologii Responsive Web Design (RWD), dzięki czemu automatycznie dostosowuje się do wszystkich urządzeń wyposażonych w przeglądarkę internetową, niezależnie od tego czy jest to komputer, smartfon czy tablet powiedział Mirosław Forystek, dyrektor Pionu IT w ING Banku Śląskim.

Do pierwszej fazy pilotażu Mojego ING bank zaprosił kilka tysięcy klientów. Udostępniona im wersja systemu zawiera najważniejsze oraz najczęściej wykorzystywane funkcje. W następnych miesiącach do pilotażu zostaną dołączeni kolejni użytkownicy, a system będzie sukcesywnie wzbogacany o nowe rozwiązania. Udostępnienie nowego systemu dla wszystkich klientów indywidualnych jest planowane pod koniec roku. Przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z Mojego ING na dalszym etapie prac. Bank chce dać klientom czas na poznanie nowego systemu, dlatego co najmniej do końca 2016 r. będą oni mogli korzystać równocześnie ze starej i nowej wersji. W celu ułatwienia procesu zmiany, ING wprowadził możliwość przełączania się pomiędzy nimi jednym kliknięciem.

Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej www.ingbank.pl/mojeing.


dostarczył infoWire.pl